본문 바로가기 주메뉴 바로가기

교육 로드맵

Early Year Program EYP (5-7세)

5-7세 프로그램인 EYP는 언어, 자존감, 소속감, 정서 및 사회성, 신체의 발달이 균형을 이루도록 설계되었습니다.

EYP는 영재교육 프로그램이라는 취지에 맞게 아이들이
자신의 관심 분야를 발견하고 주도적으로 탐구, 확장 해 나가는 수업입니다.

EYP 1년차(5세)

  • 외국어에 대한 흥미를 극대화 시키기 위한 수업입니다.
  • Phonics기초 (이중모음 입문), 단어, 구문, 문장 단위로 회화가 발달합니다.
  • 흥미로운 수업에서 구전, 그림책과 이야기, 운율, 공연 등을 다양하게 접하며
    아이들은 스스로 다양한 문학의 특성을 인식하고, 그것을 사용하여
    의사소통 하는 재미를 알아갑니다.
  • 영어의 소리와 글자에 대해 스스로 지식을 개발하고, 예측하고, 질문합니다.
  • 언어 능력 및 발달에 따라 4세도 입학 가능합니다.
READING
Recognise the letters of the English alphabet, in upper and lower case.
Read high-frequency words and blend sounds orally to read consonant-vowel- consonant words.
WRITING
Their writing shows evidence of letter and sound knowledge, beginning writing behaviours and experimentation with capital letters and full stops. Identify likes and dislikes about familiar texts, objects, characters and events.
SPEAKING
Retell events and experiences with peers and known adults.
Identify and describe likes and dislikes about familiar texts, objects, characters and events.
Identifiy and use rhyme, and orally blend and segment sounds in words.
LISTENING
Use appropriate interaction skills to listen and respond to others in a familiar environment. Listen for rhyme, letter patterns and sounds in words.

EYP 2년차(6세)

  • Phonics 심화단계 완성으로 읽기독립이 가능해 집니다.
  • 수업 시간은 나의 관심분야를 발견하고 확장시키는 흥미로운 시간으로 진행됩니다.
  • 관심있는 익숙한 주제에 대해 짧은 프레젠테이션이 가능합니다.
  • 자주 사용되는 단어와 규칙적인 철자 패턴으로 단어를 정확하게 씁니다.
  • 타인의 의견에 귀 기울이고 존중하는 연습을 시작으로 최고의 커뮤니케이션 능력을 키워갑니다.
READING
Recall key ideas and recognise literal and implied meaning in texts. Understand how characters in texts are developed and give reasons for personal preferences.
WRITING
Provide details about ideas or events and details about the participants in those events.
Accurately spell high-frequency words and words with regular spelling patterns.
SPEAKING
Interact in pair, group and class discussions, taking turns when responding. Make short presentations on familiar topics.
LISTENING
Listen to others when taking part in conversations, using appropriate language features and interaction skills. Understand how characters in texts are developed and give reasons for personal preferences.

EYP 3년차(7세)

  • 미국 교과서 G2-G3 초중반 레벨에 해당합니다.
  • 지문 독해 과정에서 자연스럽게 어휘의 뜻과 쓰임을 이해합니다.
  • 스피치 실력과 자신감을 향상 시켜주는 주제별 토론에 입문합니다.
  • 자신의 상상과 경험, 정보를 바탕으로 텍스트를 작성합니다.
  • 다양한 전략을 사용하여 토론에 참여하고 프레젠테이션 하도록 합니다.
READING
Monitor and self-correct using knowledge of phonics, syntax, punctuation, semantics and context. Identify literal and implied meaning, main ideas and supporting detail. Make connections between texts by comparing content.
WRITING
Create texts, drawing on their own experiences, their imagination and information they have learn. Accurately spell words with regular spelling patterns and spell words with less common long vowel patterns. Use punctuation accurately.
SPEAKING
When discussing their ideas and experiences, use everyday language features and topic-specific vocabulary. Explain their preferences for aspects of texts using other texts as comparisons. Make presentations.
LISTENING
Listen for particular purposes.
Listen for and manipulate sound combinations and rhythmic sound patterns.